Placinta greceasca cu spanac si branza feta

Placinta-spanac-feta6th

Din vitrinele-congelator ale marilor magazine, ne imbie placinte de diferite nationalitati si cu umpluturi diverse. Nu trebuie decat sa le “aruncam” in cuptor si, gata, avem o placinta aburinda pe masa. Totusi, parca, nu se compara cu placintele facute in casa, cu gustul acela de odinioara. Iar, la urma, urmei, nici nu este mare filosofie sau mare munca sa pregatim acasa o placinta, mai ales daca optam pentru solutia aluatului de-a gata. Nu mai trebuie decat sa pregatim umplutura, dupa gustul nostru, sa intindem in tava sau sa rulam si sa asteptam cuminti timpul de coacere. Zic eu, insa, ca merita “efortul” si asteptarea! Daca vreti sa va convingeti, poftiti la o portie de Spanakotiropita, placinta greceasca cu invelis crocant si multistratificat si miez cremos de spanac si branza feta.

Sa va mai spun ca, daca eliminati branza si compensati corespunzator cu spanac (adica, sa cresteti pana la 1 kg cantitatea de spanac), ati obtinut o delicioasa placinta cu spanac? Sau ca, pentru o umplutura si mai cremoasa, puteti inlocui o parte din branza feta cu ricotta? Si in ceea ce priveste “design-ul” placintei, aveti mai multe variante: intr-o tava normala (dreptunghiulara sau patrata, caz in care va trebui sa dublati aproape cantitatile, iar placinta se face cu foile intinse si umplutura la mijloc, intre ele), intr-o tava rotunda (formati niste rolouri cam de 5 cm diametru, pe care le puneti concentric) sau in vase individuale rotunde, din lut (puneti practic un singur rulou, ca o spirala). Eu am folosit o tava rotunda de tarta (cu diametru de 26 cm) si mi-a mai ramas si de o portie individuala (intr-unul din vasele de lut folosite la Bougourdi, aperitivul cald cu feta).

In fine, daca doriti sa pregatiti placinta in perioada de post, aveti doua variante, dupa ce eliminati ouale si laptele: inlocuiti branza feta cu tofu sau realizati o umplutura doar din spanac, ceapa (verde si uscata) si marar. Foile de placinta contin, cel putin teoretic, doar faina, apa si sare.

Ingrediente (pentru 6-8 portii):
– foi de placinta subtiri 300 g
– spanac congelat 700 g
– branza feta 250 g
– ceapa verde 2 legaturi (100 g)
– ceapa 1 buc. mare (100 g)
– ulei de masline 100 ml
– lapte 100 ml
– marar verde 1 legatura
– oua 2 buc.
– nucsoara 1 lingurita
– sare, piper

Placinta greceasca cu spanac si branza feta

Incingeti cuptorul la 200 grade Celsius. Intr-o tigaie mare, incingeti aproape jumatate din cantitatea de ulei si caliti ceapa uscata (feliute) si ceapa verde (rondele). Adaugati spanacul (nu este nevoie sa-l decongelati in prealabil!) Dati focul mai mic, acoperiti cu un capac si lasati cam un minut, timp in care spanacul se desface singur. Omogenizati si turnati laptele. Lasati doua-trei minute, pana cand lichidul dispare aproape complet (nu trebuie sa fie nici prea uscat spanacul, dar nici sa “balteasca”). Opriti focul si lasati sa se raceasca un pic.

Placinta greceasca cu spanac si branza fetaPlacinta greceasca cu spanac si branza feta

Adaugati branza feta (rasa pe razatoarea mare sau maruntita cu mana), un ou si nucsoara. Omogenizati, puneti si al doilea ou, un pic de sare si de piper (atentie, la cantitatea de sare, intrucat branza feta este destul de sarata!). Desfaceti pachetul cu foi si extrageti cu grija o prima foaie. Atentie, tineti acoperite foile din pachet, cu un prosop umezit, pentru ca se usuca foarte repede si devin casante! Asezati foaia pe blatul de lucru si dati-o cu ulei de masline, cu o pensula. Puneti peste ea o a doua foaie. Pe marginea unei laturi mai mari, asezati cateva linguri de umplutura cu spanac. Distribuiti uniform si rulati, cu grija (pentru ca foile sa nu se rupa). Cand ati realizat ruloul, asezati-l pe marginea tavii rotunde, unsa si ea cu un pic de ulei. Procedati in continuare la fel pana ati umplut tava si ati terminat umplutura si foile. Ungeti rulourile concentrice cu uleiul de masline ramas.

Placinta greceasca cu spanac si branza fetaPlacinta greceasca cu spanac si branza feta

Bagati tava in cuptorul incins si lasati 45-50 de minute, pana cand foile placintei au devenit crocante si au prins un pic de culoare. Atentie, sa nu se arda cumva placinta la fund! Daca vedeti ca se rumeneste prea tare la fund, iar deasupra nu a prins culoare inca, mutati placinta pe raftul de sus al cuptorului. Placinta poate fi servita, dupa preferinta, calda sau rece.

Placinta greceasca cu spanac si branza feta

Calorii: 222 kcal / 100 g.

Va recomand si:

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Powered by WordPress | For Free Cell Phones visit www.iFreeCellPhones.com | Thanks to Palm Pre Blog, Free MMORPG Games and Fat burning furnace review