Salata Chiang Mai cu pui

Zilele trecute, Diva Hair mi-a lansat o provocare: sa particip cu o reteta la concursul “Diverse retete pentru diverse diete”. Mai exact, sa propun o reteta pentru una din multele diete descrise pe site-ul Diva Hair. S-a dovedit destul de simplu pentru ca, aproape imediat, am gasit dieta pe care eu o consider cea mai potrivita. Este vorba de Weight Watchers. De fapt, nu as numi-o dieta, ci mai degraba un stil de viata. Nu slabesti “peste noapte” zeci de kilograme, ci pierzi treptat din kilogramele in plus. Un avantaj major (din perspectiva confortului psihic) vine insa din faptul ca poti consuma aproape orice doresti, atata timp cat te incadrezi in limitele stabilite. Ceea ce nu inseamna ca daca mananci un hamburger toata ziua este ok. Nu, ramane valabila regula “fereste-te de grasimi si dulciuri si consuma, pe cat posibil, cat mai multe legume si fructe”. Lactatele si carnea trebuie sa fie si ele prezente, dar in cantitati moderate. Iar daca poftesti dupa o bucatica de tort sau de prajitura, nu-i un capat de tara, atata timp cat nu cazi in extrema de a manca intreaga tava :). De fapt, eu as spune ca “echilibru” este cuvantul care descrie cel mai bine aceasta dieta.

Cu mentiunea ca fiecare ar trebui, in opinia mea, sa aleaga dieta care i se potriveste cel mai bine ca stil de viata si nu neaparat dieta pe care a tinut-o vecina de palier, sa revenim la reteta de astazi: salata Chiang Mai cu pui. Aceasta salata care poarta numele unui mare oras din nordul Thailandei se incadreaza, dupa mine, in categoria revelatii. Spun asta pentru ca nu ma asteptam ca ceva atat de simplu sa fie atat de bun. Cum nu ma asteptam nici sa se combine atat de armonios sosul de peste, menta, lemongrass-ul si coriandrul. Aromele s-au completat perfect, fara a se estompa intre ele, si a rezultat o salata delicioasa, satioasa si usoara in acelasi timp.

Ingrediente (pentru 2 portii):
– piept de pui tocat 500 g
– orez jasmine 1 lingura (20 g)
– ulei de susan 1 lingurita
– ulei de arahide 1 lingura
– lamaie verde 1 buc.
– sos de peste 1 lingura
– sos de soia 1 lingura
– arpagic verde 15 g
– ardei gras rosu / capia 1 buc. (115 g)
– lemongrass ras 1 lingurita
– menta 1 lingurita
– coriandru frunze 6-7 fire (sau 1/2 lingura daca aveti uscat)
– piper, sare
– eventual salata verde pentru servit

Salata thailandeza cu pui, ardei si ierburi

Incingeti uleiul de arahide intr-un wok. Puneti carnea tocata de pui si lasati-o sa se rumeneasca un pic, avand grija sa o maruntiti cu o spatula (nu trebuie sa ramana “guguloaie” de carne). In paralel, fierbeti orezul in apa cu putina sare. Cand puiul s-a facut, scoateti-l pe o farfurie. Prajiti un pic orezul fiert, scurs bine de apa.

Salata thailandeza cu pui, ardei si ierburiSalata thailandeza cu pui, ardei si ierburi

Puneti inapoi in wok puiul rumenit. Adaugati si ardeiul gras/capia, curatat de cotor si de seminte, spalat si taiat fasiute. Mai lasati unul-doua minute, amestecand din cand in cand. Adaugati uleiul de susan, sucul de la jumatate de lamaie verde, sosul de peste si sosul de soia, arpagicul verde (spalat si taiat marunt), lemongrass-ul ras si ierburile (menta si coriandrul).

Salata thailandeza cu pui, ardei si ierburiSalata thailandeza cu pui, ardei si ierburi

Repartizati puiul parfumat pe frunze de salata verde si serviti imediat, alaturi de felii de lamaie verde.

Salata thailandeza cu pui, ardei si ierburi

Calorii: 211 kcal / 100 g.

Va recomand si:

Poti lasa un raspuns, sau adauga o referinta de la site-ul tau.

    Un raspuns pentru “Salata Chiang Mai cu pui”

  1. ola ola says:

    Ai observat foarte multe lucruri interesante in articol! ps Misto sait.

Spune parerea ta

Powered by WordPress | For Free Cell Phones visit www.iFreeCellPhones.com | Thanks to Palm Pre Blog, Free MMORPG Games and Fat burning furnace review